Ideje in navdih za opremo doma

Koliko spanja potrebuje?

Koliko spanja potrebujete vi in vaš otrok?

Otroci so različni, zato nekateri potrebujejo več, drugi manj spanja. Nekateri dojenčki v začetku spijo neprenehoma, drugi se zadovoljijo z nekaj urami dnevnega počitka. Enako velja za večje otroke. Nekateri še ob vstopu v šolo težko preživijo dan budni, drugi začnejo spanec izpuščati že, ko dobro shodijo. Kljub temu velja pri načrtovanju spanca upoštevati spodnje smernice, saj je kakovosten spanec eden od pomembnejših faktorjev zdravega razvoja.

Od novorojenčka do treh mesecev

Novorojenčki pri spanju praviloma niso težavni – večinoma sami pokažejo potrebo po spanju. Pomembno je, da dojenčka položite v posteljico ob prvih znakih zaspanosti, kot so zehanje, vlečenje za ušeska, mencanje oči, nezainteresiranost za okolico. Nekateri dojenčki se lažje umirijo ob spremljavi nežne melodije z vrtiljaka za otroške posteljice.

zaspan dojenček zeha

Trije meseci: priprava na ustaljen urnik


Dojenčki v starosti od treh do šestih mesecev običajno vsak dan potrebujejo tri ali štiri dremeže.

V tem obdobju dojenček prične razvijati spalni vzorec, pri tem pa mu lahko pomagate tudi sami. Da bo otrok v postelji pravi čas, ga položite na ležišče takrat, ko kaže prve znake utrujenosti, ne pa šele takrat, ko je že popolnoma izmučen – takrat bo bolj verjetno pripravljen na spanec in se spanju ne bo upiral z jokom. Če zamudite prve znake utrujenosti, bo dojenček postal preutrujen in uspavanje bo še težje.

dojenček spi z dudo

6-9 mesecev: dva počitka

Nekje do devetega meseca bo otrok tri ali štiri dnevne počitke zamenjal za dva – enega dopoldne in enega popoldne. Dva dnevna počitka seveda pomenita, da je otrok zvečer, ko pride normalna ura za spanec, močno utrujen. Morda kaže uro za večerni odhod v posteljo nekoliko zamakniti in spraviti dojenčka v posteljico kakšne pol ure ali celo uro prej kot običajno. Če še niste, je zdaj pravi čas, da v dojenčkovo rutino vključite t. i. “ninico” – igračko, ki bo nadomestila vašo bližino in otroka pomagala pomiriti, ko vas ne bo blizu.

1-2 leti: opuščanje dopoldanskega spanca

Večina otrok na ta korak sicer ni pripravljena vsaj do 15. meseca starosti, čeprav nekateri pohitijo in so dopoldanski počitek pripravljeni črtati že takoj po dopolnjenem prvem letu. Prehod na zgolj en počitek ni enostaven in se ne zgodi preko noči – morda vas čaka kar nekaj neprijetnih mesecev, ko bosta dva počitka preveč in eden premalo. Bo malček začel obiskovati vrtec? Začnite otroka navajati, da bo znal zaspati tudi v drugih posteljah, ne samo v domači. Tako bo prehod na spanje v vrtcu lažji. Morda boste ugotovili, da je v vrtcu otrok bolj utrujen in morda že pred kosilom malo zaspi, kadar je v mirnem domačem okolju, pa te potrebe ni.

dojenček je preutrujen


2-3 leta: en počitek na dan


Otroci potrebujejo dnevni počitek najmanj do tretjega leta, večina pa še precej dlje – tudi do šole. Če jim dovolite, da ne počivajo, pa vas običajno čaka zelo dolg in stresen dan … Dobro je, da otrok počiva enkrat dnevno – najbolje je, da je to popoldanski počitek po kosilu (kot ga imajo otroci tudi v vrtcu).

Malček v tem času počasi preraste posteljico za dojenčka. Malo večja dimenzija vzmetnice mu bo ravno prav vse tja do šole.

Prišel bo tudi dan, ko otrok ne bo hotel več spati čez dan, kar pa nujno ne pomeni, da spanca ne potrebuje. Bodite pozorni na znake utrujenost. Takrat, ko tudi če ga položite v posteljo po nekem času ne bo zaspal, lahko spanec že začnete opuščati. Najnovejše raziskave pravijo, da je celo bolj pomembno, da je glavni, nočni spanec trden in dovolj dolg, kot da otrok spi čez dan. Pomembnejša kot skupna količina ur spanja je torej spanje v enem kosu.

čas zase

Ko bo otrok tako velik, da podnevi ne bo več hodil spat, boste kmalu ugotovili, da njegov dnevni počitek pravzaprav pogrešate. Prav lepo je namreč, če se otrok sredi dneva za dve urici potopi v deželo sanj, vi pa imate nekaj časa samo zase ail pa si celo privoščite počitek skupaj z dojenčkom.

Več izdelkov na meganakupek.si

Nazaj na seznam

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.