To spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje najboljše možne uporabniške izkušnje. Podatki o piškotkih so shranjeni v vašem brskalniku in pomagajo naši ekipi razumeti, kateri deli spletne strani se vam zdijo najbolj zanimivi in uporabni.
Montessori materiali
Montessori materiali
Montessori materiali je razvila Maria Montessori – italijanska zdravnica, učiteljica, filozofinja in dobrodelnica. Najbolj je bila znana po metodi poučevanja otrok od rojstva, pa vse do poti v odraslost.
Metoda Montessori je bila za njene čase zelo napredna, vendar je v uporabi še danes, oziroma je v uporabi čedalje bolj.
Montessori materiali in pripomočki za učenje
Montessori je spontano početje otrok pripeljalo do novih spoznanj o otroškem vedenju in učenju. Otroci čutijo potrebo po ponavljanju, saj jim daje občutek varnosti. Otrok v šoli Montessori ima potrebo po redu in čistoči, saj predmet, ki ga je uporabljal, lepo pospravi na svoje mesto na polici.
“Pomagaj mi, da naredim sam” je glavna in vodilna misel pedagogike Montessori.
Material Montessori daje otroku občutek za red in z njim otroci spoznavajo odnose in zakone, ki so prisotni v življenju. Vsi Montessori materiali so narejeni iz naravnih snovi z določenim namenom. Obstaja samo ena vrsta enega montessori materiala. Tako se otroci naučijo čakati, da pridejo do željenega materiala. Osnova za pravilen razvoj otroka so prilagojeno okolje, učitelj kateri usmerja otroka v interakciji z okoljem in materialom, ter materiali Montessori.
Materiali Montessori se delijo na pet osnovnih področij:
- Material za jezik.
- Montessori material za prostorsko vzgojo.
- Material za praktično življenje.
- Material za občutek.
- Montessori material za matematiko.
- Montessori igrače
- Montessori biologija
- Montesori materiali za geometrijo in zaznavanje 3d predmetov
Pri Montessori so verjeli, da se otroci učijo bolje, če so resnično zainteresirani za predmet, igro ali montessori material. Njihova naravna radovednost pomeni, da so pripravljeni skozi igro ali s spodbudo narediti vse sami. Gradivo Montessori temelji na Montessori izobraževalnih metodah in spodbuja njihovo željo po učenju. Spodbujajo domišljijo, povečujejo zaznavanje okolja in ustvarjajo željo poučenju in odkrivanju. Navdihujejo otroke, da so natančni in iščejo nekaj posebnega. Verjamemo v otrokove prednosti, na njih je, da odkrijejo svoje posebne talente in sposobnosti skupaj z nami in vami.
V učilnici Montessori torej vladata red in mir.
Montessori materiali dajejo otroku osnovo za red in prek njega otroci spoznavajo odnose in zakone, ki so prisotni v življenju. Ves material je narejen iz naravnih snovi in z določenim namenom. Obstaja samo ena vrsta enega materiala. Tako se otroci naučijo čakati, da pridejo do želenega materiala. Material Montessori se deli na pet osnovnih področij:
- Montessori Materiali za praktično življenje mora biti prilagojen velikosti otrok. Vaje se delijo na tri področja: skrb za samega sebe (čiščenje čevljev, oblačenje, umivanje rok …), skrb za okolico (delo na vrtu, pranje perila, pranje posode, brisanje prahu, čiščenje oken …) in vaje, povezane z življenjem v skupnosti (pozdraviti goste, naliti pijačo …). Otroci se naučijo ustvarjalnosti, koncentracije, koordinacije in samostojnosti.
- Montessori Materiali za občutek vključuje veliko možnosti igre. Otrok spozna določene lastnosti predmeta: barvo, obliko, velikost, težo in površino. Ta izkušnja, ki prihaja prek čutil, vodi otroke do materializirane abstrakcije. Otrok doseže notranji red preko jasnih in urejenih pojmov. Razvija se sposobnost raziskovanja in spoznavanja zakonitosti. Otrok sam odkriva in izvaja poskuse. Primer: otrok postavlja vedno manjše kocke eno na drugo.
- Montessori Materiali za matematiko. Otroci so prek praktičnih vaj za življenje že pripravljeni za delo z materialom za matematiko. Zelo znan je material Zlate kroglice. Z njihovo pomočjo otrok spoznava desetiški sestav.
- Montessori Materiali za jezik je usklajen z materialom za občutek. Najbolj poznane so črke iz grobega, hrapavega papirja, nalepljene na lesene ploščice. Otrok z občutljivimi konicami prstov tipa in kinestetično doživlja obliko črk. Tako nekateri otroci znajo zapisati črke, čeprav jih še ne poznajo.
- Montessori Materiali za prostorsko vzgojo. Z njim naj bi otroci vzpostavili stik s svetom. Otrok odkriva odnos znotraj zemljepisa. Otroku je treba omogočiti razumevanje temeljnih znanj o prostoru. Primer je globus, na katerem lahko otroci otipajo oceane in zemljo.
Zakaj pripovedujemo zgodbe?
Bodisi v jamah ali v mestih ostaja pripovedovanje zgodb najbolj prirojena in najpomembnejša oblika komunikacije.
Vsi pripovedujemo zgodbe. Zgodba vašega dne, zgodba vašega življenja, trači na delovnem mestu, grozote v novicah. Naši možgani so težko vezani na razmišljanje in izražanje z začetkom, sredino in koncem.
Tako razumemo svet.
Pripovedovanje zgodb je najstarejša oblika poučevanja. Povezal je zgodnje človeške skupnosti in otrokom dal odgovore na največja vprašanja stvarstva, življenja in posmrtnega življenja. Zgodbe nas opredeljujejo, oblikujejo, nadzorujejo in ustvarjajo. Vsaka človeška kultura na svetu ni pismena, toda vsaka posamezna kultura pripoveduje zgodbe.
Montessori materiali niso popolni
Montessori igrače so oblikovane na način, da otroka spodbudimo k samostojnosti, raziskovanju in razumevanju vsega, kar se dogaja okoli njega. Zato te igrače niso popolne, se tudi ne premikajo same in ne oddajajo zvokov, saj s tem otroka ne vključijo v igro, želimo pa doseči razvojni učinek.
Montessori materiali so narejeni iz naravnih materialov,
obstajajo pa že nekje 100let. Značilnost razvoja teh igrač je, da se ne ukvarja toliko s teoretičnimi stališči, marveč se oblikuje z delom v praksi.
Montessori materiali se lahko kupijo tudi posamezno in s tem omogočijo staršem, da igračo sami sestavijo, morda celo otrok. Kreativnost teh igrač omogoča, da se otroci bolje razvijajo, ustvarjajo in kreativno razmišljajo.
Montessori materiali po letih
Materiali in igrače Montessori se razlikujejo po starostnih skupinah, tako da so razdeljene po težavnosti in se prilagodijo otrokovemu razvoju.
Otroci skozi igro pridobijo dragocene izkušnje, ki jim omogočajo odraščanje in razvoj. Montessori materiali zato ponujajo izobraževalna gradiva, ki z aktivnim, praktičnim učenjem učinkovito spodbujajo razvoj otrok.
Otroci si zaslužijo, da razvijejo svoj polni potencial. Ustrezna predšolska priprava in osredotočenost na posamezne talente vsakega otroka in njegove osebne rezultate pomagajo doseči te cilje. Montessori materiali so zato razvrščeni v različne in jasne učne cilje in veščine. Vsi izdelki temeljijo na mednarodnih standradih za učne načrte, cilje in spretnosti.
Montessori materiali se vrtijo okoli vsakdanjih situacij. Povezovanje iger z običajnimi predmeti otrokom pomeni, da je učenje naravno. Najboljše izobraževanje za majhne otroke je spodbujanje njihovega naravnega razvoja. Zanje to učenje spremeni v izkušnjo, ki jo lahko uporabljajo do konca življenja.
Za najmlajše
Pri oblikovanju pohištva za najmlajše, torej dojenčke, so Montessori oblikovalci upoštevali nekaj pomembnih dejavnikov. Pohištvo Montessori mora tako služiti otrokovi neodvisnosti in mora omogočiti otroku, da se počuti varnega. Montessori materiali so morda videti preprosti, vendar so natančno zasnovani na podlagi let opazovanja, eksperimentiranja in preučevanja. Vsi materiali podpirajo otrokovo potrebo po namenskih dejavnostih. Otroci tako postopoma razkrivajo lastnosti, kot so močna koncentracija, natančno gibanje, občutek za red, samodisciplina in spoštovanje do drugih.
Otroci od 3-6 let
Ko otroci pridejo na svet, je njihova prva naloga prilagajanje svojemu okolju, tako da postanejo član človeške skupine, ki ji edinstveno pripadajo. Z leti se tako to vedno bolj krepi, zato je pomembno, da se otroci razvijajo na različnih področjih, kar Montessori materiali tudi omogočajo.
Otroci nad 6 let
Pri teh letih so otroci že pripravljeni na bolj zapletene Montessori materiale, zato se postopoma večja zapletenost. Otroci tako postanejo boljši v krepitvi moči in spretnosti rok, sledenje oblik črk in številk; sčasoma tudi sami napišejo abecedo in številke. Med tem napredovanjem rastejo tudi druge veščine, kot sta branje in razumevanje. Tako Montessori materiali pripomorejo k učenju in razumevanju, še preden gre otrok v šolo.
Otroška posteljica montessori
Mehko in udobno zavetje za vašega otroka
“Rast ni le harmonično povečanje velikosti, ampak preobrazba.” – Maria Montessori
Okolje za dojenčke / malčke
Pohištvo
Pri oblikovanju naše serije pohištva za dojenčke in malčke so bili upoštevani nekateri pomembni dejavniki. Pohištvo mora služiti otrokovi neodvisnosti in otroku omogočiti, da se počuti varnega.
Skrbno oblikovano
Materiali za malčke so lahko videti preprosti, vendar so natančno zasnovani na podlagi dolgoletnih opazovanj, eksperimentov in študij. Vsi materiali podpirajo otrokovo potrebo po namenski dejavnosti.
Podporno okolje
Otroci postopoma razkrivajo lastnosti, kot so intenzivna koncentracija, natančno gibanje, občutek reda, samodisciplina in spoštovanje drugih. Vzdušje je pozitivno, podporno in nekonkurenčno, kar jim daje očitno veselje pri “delu”.
Ali so montessori materiali primerni za malčke?
Montesori Materiali za malčke so lahko videti preprosti, vendar so natančno zasnovani na podlagi dolgoletnih opazovanj, eksperimentov in študij. Vsi materiali podpirajo otrokovo potrebo po namenski dejavnosti.
Zakaj se montessori material pohištvo razlikuje od običajnega?
Montesori Pohištvo mora služiti otrokovi neodvisnosti in otroku omogočiti, da se počuti varnega. Pri oblikovanju naše serije pohištva za dojenčke in malčke so bili upoštevani nekateri pomembni dejavniki kot so naravni material in način oblikovanja izdelka.
Zakaj se starši odločijo za nakup montessori materialov?
Kakovostni in skrbno oblikovani materiali za malčke so lahko videti preprosti, vendar so natančno zasnovani na podlagi dolgoletnih opazovanj, eksperimentov in študij. Vsi Montessori materiali podpirajo otrokovo potrebo po namenski dejavnosti in učenju.