Črna obleka | umetno usnje
Mala črna obleka | umetno usnje v enotni številki je primerna tako za vsak dan, kakor tudi za posebne priložnosti. Vsako dekle in ženska bi si v svoji garderobni omari želela malo črno obleko.
Za vsak dan je črna obleka v kombinaciji z pletenino ali bluzo res primeren “outfit”.
Za večerno priložnost pa bo črna obleka popolna z dodatkom svile v kakršni koli obliki. Naj se modna oblačila in moda spreminjajo mala črna obleka vedno najde svoje mesto.
V preteklosti so se nosile le v posebnih priložnostih v kombinaciji z elegantnimi čevlji ter ekstravagantnimi dodatki. Sedanjost pa je te elegantne obleke pripeljala tudi na dnevno svetlobo vsakdanjega življenja.
Nastanek in obstanek ženske klasike:
Francoski pevki Juliette Greco ter Edith Piaf sta bili znani po nastopih v mali črni obleki. Tudi Martha Graham, pionirka modernega plesa, je bila umetnica, ki je prisegala na malo črno obleko. Znana je bila po reduciranju dekorativnih gibov plesa v avtentičnejše in je preprosto črno obleko uporabljala za poudarjanje svojih novih gibov. Ameriški modni oblikovalec Halston se je kasneje
zgledoval prav po njenih preprostih in modernih črnih oblekah. Podobno pa so malo črno obleko preoblikovali njegovi sodobniki in predniki: Geoffrey Beene, Bill Blass, Mary Quant … Vsi so v njej našli sposobnost za prikazovanje svojega izraza tako kot umetnice pred (in za) njimi (ibid. 1999).
Profesionalen videz in resnost v osemdesetih.
V osemdesetih letih je mala črna obleka pri ženskah poudarjala profesionalen in resen videz. Medtem, ko so te zasedale vodilna mesta v poslovnem svetu. Njihove variacije so med drugimi ustvarjali: Alaïa, Mugler in Montana. Alaïa je svoje črne oprijete obleke oblikoval z zanimivimi in številnimi dekolteji. Mugler in Montana pa sta oblikovala obleke s poudarjenimi rameni in ozkim pasom (Mendes 1999, Steele 2007). V istem času je japonski oblikovalec Yohji Yamamoto obleke po stari japonski tehniki zaporedno barval v indigu.
Minimalizem devedestih
Mala črna obleka je popoln izraz nudila tudi minimalistom devetdesetih let. Če so modni oblikovalci k mali črni obleki prej dodajali, so ti od nje zdaj odvzemali. Mala črna obleka je bila v svoji najosnovnejši obliki ideal oblikovalcev, kot so Jil Sander, Donna Karan in Calvin Klein. Slednji je malo črno obleko zmanjšal tudi v širini naramnic. Donna Karan je v pleteni volneni obleki videla multifunkcionalno oblačilo za sodobno karieristko. Malo črno obleko sta po svoji meri ponudili tudi Isabel Toledo in Anne Demeeuleumeester ter mnogi drugi (Steele 2007).
Mala črna obleka je s svojo sposobnostjo odražanja spreminjajočih se časov in zmožnostjo preoblikovanja preživela vse do danes. Ženske so jo nosile celotno 20. stoletje. Uspelo ji je konstantno odražati njihove moderne vrednote. Če so za trenutek, kot v pisanih šestdesetih, pozabile na njeno sodobnost, so jih na to hitro spomnile modne ikone tistega časa, kot je bilana primer Juliette Greco (Verbič 2019). Tako je bila mala črna obleka hitro ponovno v uporabi.
Črno platno osebnosti
K preživetju male črne obleke so pomembno prispevali tudi modni oblikovalci. Kakor tudi ostale relevantne osebnosti časa, ki so jo dodatno popularizirali in prenesli naprej. Vse to pa je bilo mogoče zaradi prostora, ki ga mala črna obleka ponuja za svojo reinterpretacijo. Ima zmožnost povzemanja specifičnih, temporalnih in individualnih izrazov, obenem pa ostati enaka. Zato ji rečemo tudi črno platno za osebnost ali oblikovanje. Njena priljubljenost med ženskami je glavni razlog, da se sploh pojavlja v tako številnih variacijah. Zaradi praktičnosti, vsestranskosti in elegantnosti jo ženske nenehno oblačijo, potrjujejo njeno vrednost in jo ohranjajo v svoji garderobi.
Mala črna obleka je v središču mode.
Ker modna industrija s svojimi oblikovalci v prvi meri služi ženskam. Ženske pa malo črno obleko rade oblačijo, je ta v središču mode. Takšna univerzalno nošena obleka pa poleg občutka brezčasnosti ženskam daje tudi občutek stabilnosti in varnosti. Ne samo, da nas mala črna obleka navidezno povezuje z vsemi okoli nas, ki jo nosijo. Zaradi svoje dolgotrajne uporabe povezuje tudi z vsemi ženskami, ki so jo nosile pred nami. Mala črna obleka je torej bistvena za modno industrijo, saj je bila in je osnovni oblačilni kos žensk. Demokratičnost je eden izmed njih.
Variacije male črne obleke nam dajejo podatke o posameznih časovnih obdobjih, predvsem pa o tem, kar se ne spreminja. Če bi bila mala črna obleka osnovana na individualnem ali temporalnem, se ne bi obdržala toliko časa. Ne bi bila brezčasna in univerzalna. Ne bi postala eno najbolj priljubljenih oblačil žensk preteklega stoletja.
(vir: Mala črna obleka: Nastanek in obstanek prve ženske klasike,Tina Verbič)
V kolikor v svoji garderobni omari ne najdete primerne ženske srajce za kombinacijo z črno obleko si jo oglejte tukaj.
Več možnosti in dobrih idej pa boste našli na naslednji povezavi.
Mnenja
Zaenkrat še ni mnenj.