Ujemajočih izdelkov ni mogoče najti.

Metoda Montessori je nastala iz opazovanja otrok.

Montessori spontano početje otrok  je pripeljalo do novih spoznanj o otroškem vedenju in učenju. Otroci čutijo potrebo po ponavljanju, saj jim daje občutek varnosti. Otrok v šoli Montessori ima potrebo po redu in čistoči, saj predmet, ki ga je uporabljal, lepo pospravi na svoje mesto na polici.

Pokaži več

V učilnici Montessori torej vladata red in mir.

Material Montessori daje otroku osnovo za red in prek njega otroci spoznavajo odnose in zakone, ki so prisotni v življenju. Ves material je narejen iz naravnih snovi in z določenim namenom. Obstaja samo ena vrsta enega materiala. Tako se otroci naučijo čakati, da pridejo do želenega materiala. Material Montessori se deli na pet osnovnih področij:

  • Montessori Material za praktično življenje mora biti prilagojen velikosti otrok. Vaje se delijo na tri področja: skrb za samega sebe (čiščenje čevljev, oblačenje, umivanje rok …), skrb za okolico (delo na vrtu, pranje perila, pranje posode, brisanje prahu, čiščenje oken …) in vaje, povezane z življenjem v skupnosti (pozdraviti goste, naliti pijačo …). Otroci se naučijo ustvarjalnosti, koncentracije, koordinacije in samostojnosti.
  • Montessori Material za občutek vključuje veliko možnosti igre. Otrok spozna določene lastnosti predmeta: barvo, obliko, velikost, težo in površino. Ta izkušnja, ki prihaja prek čutil, vodi otroke do materializirane abstrakcije. Otrok doseže notranji red preko jasnih in urejenih pojmov. Razvija se sposobnost raziskovanja in spoznavanja zakonitosti. Otrok sam odkriva in izvaja poskuse. Primer: otrok postavlja vedno manjše kocke eno na drugo.
  • Montessori Material za matematiko. Otroci so prek praktičnih vaj za življenje že pripravljeni za delo z materialom za matematiko. Zelo znan je material Zlate kroglice. Z njihovo pomočjo otrok spoznava desetiški sestav.
  • Montessori Material za jezik je usklajen z materialom za občutek. Najbolj poznane so črke iz grobega, hrapavega papirja, nalepljene na lesene ploščice. Otrok z občutljivimi konicami prstov tipa in kinestetično doživlja obliko črk. Tako nekateri otroci znajo zapisati črke, čeprav jih še ne poznajo.
  • Montessori Material za prostorsko vzgojo. Z njim naj bi otroci vzpostavili stik s svetom. Otrok odkriva odnos znotraj zemljepisa. Otroku je treba omogočiti razumevanje temeljnih znanj o prostoru. Primer je globus, na katerem lahko otroci otipajo oceane  in zemljo.

Zakaj pripovedujemo zgodbe?

Bodisi v jamah ali v mestih ostaja pripovedovanje zgodb najbolj prirojena in najpomembnejša oblika komunikacije.

Vsi pripovedujemo zgodbe. Zgodba vašega dne, zgodba vašega življenja, trači na delovnem mestu, grozote v novicah. Naši možgani so težko vezani na razmišljanje in izražanje z začetkom, sredino in koncem.

Tako razumemo svet.

Pripovedovanje zgodb je najstarejša oblika poučevanja. Povezal je zgodnje človeške skupnosti in otrokom dal odgovore na največja vprašanja stvarstva, življenja in posmrtnega življenja. Zgodbe nas opredeljujejo, oblikujejo, nadzorujejo in ustvarjajo. Vsaka človeška kultura na svetu ni pismena, toda vsaka posamezna kultura pripoveduje zgodbe.

Why Do We Tell Stories?

Whether in caves or in cities, storytelling remains the most innate and important form of communication. All of us tell stories. The story of your day, the story of your life, workplace gossip, the horrors on the news. Our brains are hard-wired to think and express in terms of a beginning, middle and end. It’s how we understand the world.

Storytelling is the oldest form of teaching. It bonded the early human communities, giving children the answers to the biggest questions of creation, life, and the afterlife. Stories define us, shape us, control us, and make us. Not every human culture in the world is literate, but every single culture tells stories.

Montessori Material

Montessori Material

Pokaži manj